Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du vill, oavsett ålder, men först det året du fyller 8 år. Då börjar du som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Alla vuxna kan bli ledare, oavsett om man varit scout tidigare eller inte.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Börja i Sisjö scoutkår?

Vill du börja i scouterna, eller skriva upp dig på kölistan om du ännu inte är åtta år? Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till er inom kort.